Hej! Du använder en gammal webbläsare

Våra avdelningar

Gudö förskola är i byggd i två plan och rymmer sex avdelningar. Våra avdelningar är utformade i kreativa miljöer efter barnens ålder, intressen och utforskande.

Lekrum på förskolan. Lekrum på förskolan. Foto: Stina Wennerström

Avdelning 1-3

På övre plan går barn som är 1–3 år indelade på tre avdelningar. Avdelningarna är anpassade efter barnens ålder, egna utforskande och gruppens gemensamma projket. Under dagen delas barngrupperna in i smågrupper utifrån barnens intressen och behov.

Barnens sover utomhus  i en utesovsdel i anslutning till avdelningen.

Avdelning 4

Avdelning 4 är en avdelning för de äldsta barnen på förskolan.

De har sin verksamhet på förskolan, i skogen men också i en scoutstuga som ligger i Svartbäcken i Haninge. Gruppen har många lekar där de övar samarbete, matematik mm. Här finns möjlighet till att ge barnen mer omvärldsförståelse och de besöker museum, bibliotek eller parker i andra kommuner.

Avdelning 5-6

På nedre plan går barn som är mellan cirka 3–4 år indelade på två olika avdelningar. De stora gemensamma torgen rymmer ateljéer, lek och mötesplatser anpasssade för de lite äldre barnen på förskolan.

Senast uppdaterad: 19 december 2023